Ladda ner ditt köpcentrums app gratis Kupolen ? Klicka här

Vilket lopp passar dig? 5 roliga och tuffa utmaningar för 2020

livsstil17/12/2019

Springa eller simma en klassiker eller ta dig över ett kalfjäll efter solnedgången? Det låter kanske mer tufft än roligt, men känslan efter en fysisk utmaning är obeskrivligt skön. Här är fem lopp för dig som har som nyårslöfte att vara mer aktiv 2020. Bild från Fjällnatten.

25 maj: Blodomloppet
Med 17 lopp över hela Sverige lyckas Blodomloppet inte bara inspirera till rolig löpning utan också manifestera vikten av blodgivning. I slutet av maj är det dags igen och starten går vid Sportfältet i Borlänge. I äkta folkfest-style finns det flera klasser att välja bland och även barnen kan delta.
http://blodomloppet.se/vara-lopp/borlange/

4 juli: Vansbrosimningen Retro
I år firar Vansbrosimningen 70 år. Självklart måste detta firas med en speciell startgrupp som går under namnet ”retro”. I startavgiften ingår en klassisk simmössa i tyg, en burk ullfett, tvål och en middagsbuffé på restaurang Flottaren. Go retro, or go home!
http://vansbrosimningen.se/simma-i-vansbrosimningens-retrogrupp/

1 augusti: Säfsen Sommarbackyard
Sugen på löpning med friluftskänsla? Välkommen till Säfsen och en klassisk backyard ultra, där den 6706 meter långa banan ska springas under en timme för vidare kvalificering till nästa varv. Och nästa varv. Och nästa. Tills bara en person återstår.
http://www.svenskacupenibackyardultra.se/s%C3%A4fsen-sb-40275677

21 augusti: Fjällnatten Sälen
Glöm inte pannlampan! Startskottet till Fjällnatten går först efter att solen har gått ner och banan tar dig ut på en 12 kilometer lång tur över Sälens vackra kalfjäll.
http://www.fjallmaratonsalen.se/fjallnatten-salen/

22 augusti: Ultravasan Sälen –Mora
Här har du ditt livs löparutmaning. Spring klassikern Vasaloppet, hela vägen från Sälen till Mora. I prispotten finns både pengar och ära, så kom i gång med träningen redan nu!
https://www.vasaloppet.se/lopp/loplopp/ultravasan90/om/

Tips! Rätt utrustad för lopp och träning

  • Om du är ute på traillopp eller ultramarathondistans och något händer kan en visselpipa vara bra om du vill göra dig hörd.
  • Behövs troligtvis inte vid stadsloppen och hinderbanorna. Men återigen, ska du på traillopp, långdistanslopp eller sticka ut och träna på kvällen är en pannlampa ett måste.
  • Till hinderbaneloppen köper du ett par handskar med ordentligt grepp.
  • Energigel eller flytande energitillskott. Perfekt boost under längre tävlingar. Men kom ihåg att i god tid innan loppet prova ut vilken sort som passar dig och hur ofta du behöver påfyllning.
  • Träningsklocka. Optimera din träning med hjälp av en träningsklocka som mäter både distans och puls.
  • Camelback eller vätskebälte. De flesta lopp har vätskekontroller, men behöver du fylla på depåerna oftare har du med dig vatten i ett vätskebälte eller en camelback, som du har på ryggen.

Av Kupolen

Hitta utrustningen för alla typer av lopp

Visa på karta

Öppettider

Måndag 10-20, lördag 10-18söndag 11-18 

Kontakt

010-452 88 43
Visa på karta

Öppettider

Måndag 10-19, lördag 10-17söndag 11-17 

Kontakt

0243-800 04

Andra nyheter

#JustAsk

Vi svarar
inom en timme
på vår Facebook sida

Ställ din fråga
Öppettider

Vardagar 10-20
Lördagar 10-18, Söndagar 11-18

Phone : +46 243 24 84 44
> Kontakta oss

Top