Nyhetsbrev

Ladda ner ditt köpcentrums app gratis Kupolen ? Klicka här

Gör träningen kul igen

Trender11/08/2015

Har du missat mer träning än du önskade under semester? Kom igång med höstens träning med dessa motiverande träningstips.

Smygstarta

Börja i lugnt tempo, så att du inte tröttnar för snabbt när du äntligen tar tag i din första träningsvecka efter semestern. Öka sedan successivt när kroppen kommit igång och träningen känns kul igen. Att ha för höga krav på dig själv från början är en riktigt motivationsdödare. Beröm istället dig själv för den träning som faktiskt blir av när det känns motigt.

Prova något nytt

Under sensommaren erbjuder många klubbar och träningsanläggningar gratis provträning. Passa på att prova något nytt, som du är nyfiken på eller som känns helt oväntat för dig. Kanske hittar du en ny rolig träningsform till hösten.

 

Kompisträna

Träna gärna med en kompis, så blir det både roligare och mer motiverande. Det är svårare att hoppa över träningen när någon annan också planerat ett pass. Att peppa varandra och se prestationen förbättras är bästa motivationen. Kanske kan ni slå vad om något?

 

Träna med personlig tränare

Boka en personlig tränare, som hjälper dig med både träning och motivation. När träningen känns som minst lockande kan en pt få dig på rätt köl.

 

Sätt upp mål

Sätt upp rimliga mål, som du jobbar för att nå senare under hösten och belöna dig själv när du når dem. Att planera in en träningsresa eller hälsohelg under hösten motiverar dig att träna inför någonting kul, som inte känns för avlägset.

 

Skapa en vana

Det tar 21 dagar att bryta en gammal vana och skapa en ny. Räkna därför med att det tar tre veckor innan träningen känns som en självklar del av din vardag igen. Under dessa tre veckor är det extra viktigt att hålla fast vid de träningstillfällen du planerat in,

 

Nya hälsovanor

Ge dig själv energi till hösten och träningen med extra mycket vitaminer och nyttigheter. Ett gott och lätt sätt att fylla på med vitaminer är att investera i en bra mixer och göra härliga smoothies som mellanmål efter träningen. Experimentera med ingredienserna och njut av olika vitaminbomber varje dag.

Klicka här och låt dig inspireras av några utvalda träningsfavoriter från hyllorna.

Av Kupolen

Andra nyheter

#JustAsk

Vi svarar
inom en timme
på vår Facebook sida

Ställ din fråga
Öppettider

Vardagar 10-20
Lördagar 10-18, Söndagar 11-18

Phone : +46 243 24 84 44
> Kontakta oss

Top